Copywriting

Creatieve en converterende teksten voor SEO, SEA, social media en video

 

Content is van onschatbare waarde

Wat is copywriting?

Copywriting is een van de belangrijkste onderdelen van online marketing. Alle marketingplannen, analyses en campagnes eindigen bij copywriting omdat daarmee de boodschap aan de bezoeker gebracht wordt. Het schrijven van een goede tekst die lekker leest en óók nog eens bezoekers in klanten verandert, is een vak apart. Door een copywriter in te schakelen laat jij jouw teksten schrijven door een expert. Onze talentvolle schrijvers weten precies hoe de juiste boodschap in de perfecte tone of voice gegoten moet worden. Daarbij is Flysome gericht op performance en zorgen wij ervoor dat jouw teksten helemaal SEO-proof zijn en verkeer aantrekken. Deze combinatie zorgt voor de ideale mix tussen het boeien van bezoekers en zoekmachines.

Waarom teksten belangrijk zijn

Je marketingstrategie kan nog zo goed zijn, als je boodschap niet goed overgebracht wordt ben je nergens. Goede teksten sluiten aan bij de beleving op de website en leiden tot een hogere conversie. Meer verkopen en meer omzet dus. Daarnaast is content een hele belangrijke factor voor de organische vindbaarheid van jouw website. Ook draagt goede content bij aan een hogere CTR (Click Through Rate), waardoor meer mensen op jouw advertentie of zoekresultaat zullen klikken. Teksten zijn de uitvoering van de marketingstrategie en daarom het belangrijke verschil tussen falen of slagen.

Deze vormen van copywriting schrijven wij

Copy komt op alle digitale kanalen voor. Ook met onze focus op video zijn wij er ons van bewust dat we niet om teksten heen kunnen en dat dit nog steeds enorm belangrijk is. In onze ogen versterken copywriting en video elkaar juist.

SEO-teksten & blogs

Content = king. Het is één van de belangrijkste factoren voor organische groei. Met content briefings vanuit SEO-perspectief schrijven onze copywriters dijken van teksten. Daarmee ben je beter vindbaar in zoekmachines.

Google & social media ads

Advertenties zijn kort en krachtig. Het schrijven van advertenties is een vak apart. Ze moeten aanspreken en aanzetten tot actie. Klaar voor een boost van jouw performance? Laat je advertentieteksten herschrijven door een van onze specialisten.

Nieuwsbrieven & e-mails

Binnen je bestaande klantenkring ligt een gigantisch potentieël om te benutten. De laatste fase van het STDC-model: zorg voor herhaalaankopen en verleng de klantlevenscyclus steeds maar weer.

Videotranscipties & ondertiteling

Video is onze specialiteit. Daarom zijn ondertitels en transcripties deel van ons copywriting DNA. Wist je dat video’s veel beter vindbaar zijn met een goed transcript? Breng jouw videomarketing naar een hoger niveau.

Doelgroep bereiken met de juiste strategie

Weet jij al welke doelgroep jij wilt bereiken? Wij helpen je graag op weg met het bepalen, opstellen en uitvoeren van een geschikte contentmarketing strategie voor jouw product of dienst. Samen stellen we een strategie op waarbij we nadenken en adviseren over vragen zoals:

  • Wie is de doelgroep?
  • Op welke manier wil deze doelgroep aangesproken worden?
  • Heb je al een content kalender met seizoensinvloeden?
  • Waar moet de tekst toe leiden?

Na het bepalen van een strategie gaan we de teksten realiseren. Het einddoel? Doeltreffende teksten die jouw doelgroep raken op precies de juiste manier en op het juiste moment. Zo wordt de doelgroep richting de volgende fase van de funnel gestuurd.

Afhankelijk van jouw doelen bepalen we welke kanalen ingezet moeten worden en welke teksten geschreven moeten worden om de juiste aanknopingspunten aan te raken. De ene tekst is de andere niet. Voor social media mag een tekst vaak kort en to the point zijn, maar het schrijven van een vakkundige pagina, artikel of blog is andere koek.

Pakketten en prijzen

Flysome levert copywriting diensten aan voor verschillende onderdelen van digitale marketing. Onze prijzen zijn een uitgangspunt. Copywriting vraagt vaak om maatwerk. Investeren in copywriting is belangrijk. De strategie is niks waard zonder dat het bij de doelgroep terecht komt.  

* De bovenstaande prijzen zijn exclusief BTW.

YouTube Copy

Na Google is YouTube de grootste zoekmachine ter wereld. Met ruim 2,4 miljoen dagelijkse bezoekers in Nederland. Ranken in YouTube werkt anders dan websites. Wist je dat YouTube maar liefst 5.000 karakters toelaat in de beschrijving? Deze kunnen benut worden om beter te ranken. Ook zijn transcripties en ondertitels een goede toevoeging. YouTube herkent hier de zoekwoorden.

Onze werkwijze

Flysome werkt gestructureerd en volgens een vast patroon. De specifieke invulling van copywriting is voor ieder bedrijf anders. De doelgroep en de doelstelling van de tekst varieert. Daarbij zet het ene bedrijf andere kanalen in dan het andere. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen van een geschikte contentstrategie. Het schrijven van de teksten, advertenties, transcripties en ondertitels gaat via deze werkwijze.

1. Kennismaking

Om te weten met wie wij samenwerken, plannen we graag een kennismakingsgesprek in. Hier bespreken we welke varianten van copywriting jij nodig hebt en hoe wij jou daarbij gaan helpen. We spreken af in welke vorm de samenwerking zal zijn. Dit kan voor een eenmalige tekst of artikel, maar liever gaan we, nadat het van beide kanten goed is bevallen, voor een langdurige samenwerking.

2. Briefing

Voor de eerste letters op papier komen is het van belang dat de tekstschrijver weet waar de tekst aan moet voldoen. Wij vragen om een briefing met het aantal woorden, de schrijfstijl, wanneer de tekst opgeleverd moet worden en welk doel de tekst heeft. Heb je nog geen idee? Uiteraard kunnen wij jou ook helpen met een contentstrategie.

3. Zoekwoordenonderzoek en hashtag onderzoek

Om hoog te scoren in Google moeten de juiste zoekwoorden in de tekst staan. Wij doen het zoekwoordenonderzoek voor jou. Voor teksten op social media en YouTube wordt aanvullend hashtag onderzoek gedaan, deze zijn erg belangrijk voor de vindbaarheid. Met deze input kunnen we aan de slag om een goede tekst te schrijven.

4.Copywriting

Op basis van de zoekwoorden, de onderwerpen, het woordenaantal en het doel van de tekst gaan we aan de slag om een creatieve en converterende tekst te schrijven. Wij optimaliseren de tekst SEO-proof en leveren een meta titel en beschrijving altijd mee. Ook voegen wij voor iedere tekst een call to action toe, zodat de bezoeker altijd gestimuleerd wordt om een vervolg stap te nemen.

5. Revisie

Als de tekst klaar is wordt deze altijd nog meerdere keren gecontroleerd. Dit mag je zelf ook nog doen en een revisie aanvragen als je nog niet tevreden bent. Klanttevredenheid staat bij ons voorop, dus wij passen het aan totdat jij er een goed gevoel bij hebt. 

6. Oplevering

Als de tekst of teksten klaar zijn sturen wij ze op. Bij meerdere teksten werken we aan de hand van een contentplanning, zo heb je wekelijks of maandelijks het overzicht met de teksten die je zult ontvangen. Wij kunnen de teksten ook voor je implementeren op de website, het Google Ads account of op je social media kanalen.

Veelgestelde vragen

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld:
Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Dit kunnen teksten zijn voor websites, advertenties, nieuwsbrieven en social media. Maar ook voor transcripties en ondertiteling van video’s. 

Waarom zou je copywriting uitbesteden?

Het schrijven van een creatieve en converterende tekst, die ook nog eens goed scoort in de zoekmachines, is een vak apart. Een goede tekstschrijver weet hoe hij of zij de lezer moet boeien om de aandacht erbij te houden. Daarnaast is online marketing expertise van belang om ervoor te zorgen dat een tekst op de juiste manier wordt ingestoken.

Hoeveel woorden moet een SEO-tekst bevatten?

Dat hangt af van het onderwerp. Over sommige onderwerpen is minder te schrijven dan anderen. Daarbij is het ook afhankelijk van hoeveel woorden de concurrenten gebruiken in de top zoekresultaten. Een SEO-tekst is minimaal 500 woorden, maar om hoog te scoren is 1.000 beter. Niet alleen content heeft daar invloed op, ook de autoriteit en techniek van een website is van belang.