Online marketingstrategie

Vaar de juiste koers met een doordacht marketingplan

 

Doelgerichte marketing leidt tot resultaat

Een marketingstrategie om te groeien

De concurrentie stijgt, nieuwe markten bloeien op, de technologie versnelt en de vraag vanuit de markt verandert meer dan ooit. Welke bedrijfsdoelstellingen je ook hebt, ze relateren altijd naar groei. Groeien moet ook altijd het doel zijn. Daar hoort een marketingplan bij. Wat is een piloot zonder vliegplan? Zonder koers komt hij nergens.

Een marketingplan is de koers voor jouw online marketingstrategie. Het maken of aanpassen van een online marketingstrategie vraagt om expertise van vakmensen. Daarom schakel je een online marketingbureau in. Met jouw kennis uit het bedrijf en de branche, samen met onze marketingkennis zetten wij een gedegen onderzoek op. Daarmee formuleren we een heldere online marketingstrategie die voortvloeit in een werkbaar marketingplan met een verfijnde roadmap vol actiepunten om succes te behalen.

Klaar voor de toekomst?

De volgende generatie van het internet staat voor ons. Flysome helpt jouw organisatie met de voorbereiding en transformatie.

WEB3

De volgende generatie van het web waarbij  gebruikers de baas worden van het internet door decentraliteit.

Meer weten over WEB3?

DAO's

Decentrale Autonome Organisaties. Er gaat een verandering plaatsvinden in organisatiestructuren.

 

Meer weten over DAO’s?

NFT's

Non-Fungible Tokens zijn hot. Het idee daarachter is nog beter. Creëer authentieke digitale assets met geverifieerd eigendomsrecht.

Meer weten over NFT’s?

Marktonderzoeken


Onze marktonderzoeken en analyses leggen de organisatie en omgeving bloot. Data vormt de basis voor een online strategie waar resultaat gehaald mee gaat worden. De input uit de onderzoeksfase is van cruciaal belang.

Strategische adviezen

Op basis van data geven wij jou strategische adviezen voor het benaderen van de juiste doelgroepen, de inzet van de juiste kanalen, de online positionering van jouw bedrijf, de customer journey en een retentiestrategie. Dit zorgt voor de continuïteit en groei van jouw organisatie.

Doelstellingen, KPI’s en planning

Een online marketingplan is de houvast. Wij gaan verder en bieden praktische handvatten met een roadmap en planning met heldere acties om het succes waar te maken. Consistency = key

Onderdelen van de online marketing strategie

Flysome heeft een brede kijk op digitale marketing. De online marketingstrategie wordt aan de hand van gevestigde onderzoeksmethoden en strategische marketing modellen verweven met de digitale wereld van nu.

Het eerste onderdeel is het marktonderzoek. Daarbij onderzoeken wij de markt en de onderneming. Wij voeren marktanalyses en organisatieanalyses uit om de digitale omgeving weer te geven. Je krijgt inzichten in concurrenten, marktontwikkelingen en het kennisniveau van medewerkers wordt getoetst.

Na het marktonderzoek geven wij strategische adviezen. Zodat jij weet hoe je de huidige situatie kunt veranderen om de digitale wereld naar je hand te zetten. Op deze manier kun je grotere stappen maken dan concurrenten en terrein winnen in het digitale landschap. Je krijgt advies over:

  • Doelgroepkeuze
  • Customer Journeys
  • Online positionering
  • Online kanaal inzet
  • Een contentstrategie
  • Online verdienmodellen

Dit alles wordt in een online marketingplan gegoten, de koers naar succes met:

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Roadmap met heldere acties om het succes waar te maken.

De voordelen van strategisch advies door een marketingbureau

Waarom een online marketing bureau inschakelen? Die vraag kunnen wij beantwoorden. Een online marketing bureau kan jou inzichten vanuit een andere invalshoek geven. Er wordt kritisch gekeken naar de huidige prestaties. Je hebt een strategische sparringpartner in huis en je wordt geholpen door experts die stapsgewijs uitleggen wat er moet gebeuren.

  • Inzichten uit een andere invalshoek
  • Strategische sparringpartner
  • Een helder en werkbaar actieplan
  • Een roadmap om doelstellingen te halen
  • Begeleiding van experts

See Think Do Care marketing

Flysome opereert met STDC gedachte: See, Think, Do & Care. Door middel van dit model bereik je de doelgroep in alle fases van de customer journey. Aan iedere fase van de customer journey worden acties gekoppeld om potentiële klanten aan te trekken en meer te halen uit bestaande klanten, wat leidt tot groei. Dit model is de basis voor strategisch advies om in iedere fase touchpoints toe te wijzen om het maximale uit online marketing te halen.

See

Dit is de groep potentiële klanten die jou niet kent of een tijd niets van je gehoord heeft. Het zijn alle mensen die in aanmerking komen om jouw product of dienst te kopen: jouw doelgroep. Deze mensen moeten bereikt worden met push marketing of pull marketing. Oftewel: er moet bekendheid gecreëerd worden om jouw bedrijf mee te nemen in de overwegingsfase van de aankoop.

Think

In deze fase weet de consument van jouw bestaan en neemt hij jou in overweging. Door de juiste triggers in te stellen stimuleer je ze om een koopoverweging te maken. Laat advertenties zien op social media en Google die ze naar de website stuurt. De website wordt ingericht met informatie, vergelijkingen, reviews en een onweerstaanbaar aanbod.

Do

Hier gebeurt het: de actie, de conversie. Deze fase wordt geheel ingericht zodat bezoekers op de koopknop klikken. Door campagnes speciaal voor conversies in te richten worden bezoekers bereikt die de grootste kans hebben om jouw product of dienst te kopen. Ook worden de salespagina’s op de website geoptimaliseerd voor de juiste zoekwoorden zodat mensen ook organisch binnen komen. De potentiële klant schaft jouw product of dienst aan en is nu klant van jouw bedrijf. Dat is fantastisch! Nog mooier is om deze klant nog meer af te laten nemen. Lees je verder hoe dat in zijn werk gaat in de laatste fase?

Care

Na de aankoop laat je je klanten niet in de kou staan. Haal het maximale uit bestaande klanten door in te zetten op retentie. Hierdoor wordt de levenscyclus van een klant verlengt en daar profiteer je van. Hier worden diverse kanalen ingezet, zoals e-mailmarketing, remarketing op advertenties, social sharing, reviews, blogs en loyalty programma’s. Zorg goed voor de klant, want dat is goud waard.

Strategisch advies nodig?

Schakel Flysome in bij het maken van een strategisch online marketingplan. Neem contact met ons op, vertel ons het probleem en samen kijken we naar een oplossing om de juiste koers te varen met een heldere roadmap en planning als houvast.

Veelgestelde vragen

Wat is een online marketing strategie?

Een online marketing strategie is een marketingplan gericht op de inzet van online kanalen om de doelstellingen van de onderneming op het internet te behalen. Het is een langetermijnstrategie die als leidraad geldt voor de online marketingactiviteiten van een onderneming. 

Waarom een online strategie?

Met een online marketing strategie heb je houvast en een koers om te varen. Door een online marketing strategie op te stellen denk je na over belangrijke zaken zoals het kiezen van een doelgroep, het inzetten van de juiste kanalen om deze doelgroep te bereiken, hoe jij je online gaat positioneren, welke content hierop aansluit en hoe bezoekers getriggerd worden om klant te worden. Het online marketing plan is voorzien van een duidelijke roadmap en planning met actiepunten zodat de onderneming progressie boekt en de ondernemingsdoelstellingen worden behaald.

Copyright © 2022 Flysome | KvK: 76185648 | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring & cookiebeleid